mandag 17. mai 2010

Gratulerer med dagen !

GRATULERER MED DAGEN !



Nå har jeg ganske lenge ønsket meg bunad... - og ønsket blir bare mere forsterket for hver 17. mai, når jeg ser alle de flotte bunadene folk har... 

Så for et par år siden gikk jeg til det skritt  å kjøpe meg en festdrakt... - det nærmeste  jeg kunne komme en bunad uten at det kostet en liten formue... (drakten min med sølv kostet ca. 15 % av det jeg må betale for en ny Rogalandsbunad med sølv... :)

Jeg ville også prøve om jeg likte å gå i bunad... - nå synes jeg det er et flott plagg som jeg bruker så snart sjansen byr seg, som f.eks i bryllup, dåp, konfirmasjon og sist men ikke minst på 17. mai... :)


Synes drakten min er flott, men ønsker meg så inderlig en Rogalandsbunad...

Gubben synes det er på tide at jeg ikke bare tenker på å kjøpe, men at jeg snart må bestille meg bunaden... 

Kanskje jeg skal høre på Gubben... :)


Bunadene på bildet over er Jelsabunaden fra Nordaker Bunader A/S
og jeg ønsker meg den sorte varianten med rød vest... :)


Flott broderi !


Sølvet jeg ønsker meg er det som er laget av Folke Helle, Sølvsmeden på Finnøy...

Gubben er litt usikker på om han vil ha bunad eller ikke, så kanskje han kan få:


Varianten under halsen på elgen er "Rogalandsslipset"... - og selges her...


Flott slips som er håndbrodert... :)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails