fredag 16. mars 2012

Skal bare… :)

 

bamse nattinatti Jo jeg skal gå og legge meg snart, men skal bare

* strikke litt…

* surfe litt på nettet…

* blogge litt…

Ja det var da alt for lenge siden jeg blogget sist, så det må jeg gjøre… ;)

Her er prosjektene som jeg er ferdig med :

CIMG8582

Kjolen i BabySilk fra Du Store Alpakka er nå levert til tantejenta mi på 6 år… :)

CIMG8584

Herlig garn å strikke i, og forhåpentligvis et herlig plagg å bruke… :)

Jeg har også strikket tøfler siden sist… – på 2 kvelder var disse herlige “UGGS”-tøflene ferdig :

CIMG8577

På disse tøflene brukte jeg pinner nr. 6 og 2 tråder Nepal fra Garnstudio… – og det gikk jo superraskt og strikke de… :)

CIMG8586

Dette bildet fra Garnstudio viser enda bedre hvor kule de er, og hvorfor jeg kaller de “UGGS”… :

Moon socks fra Garnstudio

Jeg skal desidert strikke flere par av disse tøflene… – så her om dagen måtte jeg bare ut på litt shopping etter riktig garnsort… (i mitt garnlager var det “dessverre” ikke noe Nepal…)

CIMG8594

Nå er jeg den lykkelige eier av 20 nøster herlig Nepal… (65 % ull og 35 % alpakka)

Jeg digger visst alpakka for tiden… – i alle varianter…

alpakka baby

Skulle gjerne hatt et par slike og fått alpakkull fra, men det går vel ikke så greit her i byen…

Bor ikke midt i Stavanger by da, men allikevel… – 800 kvadratmeter tomt er vel ikke så mye beiteareal å skryte av… ;)

*

Skal bare strikke litt nå, og så skal jeg snart sove…

CIMG8592

Marius-genser i BabySilk… – fremdeles like gøy å strikke denne, og veldig greit med rundfelling og lite montering… :)

Skal strikke en til Marius-genser i hovedfargen som bildet over, og med grønnfargen som jeg brukte i de 2 “julegaveMariusene”… – men så blir det nok et annet mønster… (ehh… – glemte Gubbens vest i farten… – ja den også da, men så…)

 

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM BLOGGEN MIN

EN FLOTT FREDAG OG EN GOD HELG !

3 kommentarer:

Vibbedille sa...

Ååå de tøflene så GODE ut! Har jo noen KILO Nepal eg og så kanskje...? Men DOBBELT garn??? Hekkan det e tjukt det!?!?!? hehe

Her koses det med Fana-Bugga hehe

KOS deg og ha ei HERLIGE Helg!!!

Kom en tur snart! E sååå lenge siden nå!

Go`klem Fra Vibbedille ;))

Charlotte sa...

Hehehe... Jeg kjenner meg veldig igjen i det å skulle bare... Jeg skal bare så lenge på kvelden at jeg til slutt er for trøtt til å gå og legge meg jeg...... :D

De tøflene var utrolig kule! Og nepalgarnet ditt ser kjempefint ut :) Har aldri prøvd det før.

God helg til deg!

Jorunn S. sa...

KJEMPEFINE tøfler! Slike skal jeg også lage...tror jeg må ut å kjøpe garn allerede i dag!

Related Posts with Thumbnails