torsdag 3. mai 2012

På toppen av Ve(r)den… :)

CIMG8762 

Tenk en 10 minutters rusletur hjemmefra så er jeg på toppen av Ve(r)den… – og herfra kan jeg se helt hjem til mor på Jørpeland (ihverfall nesten, hvis jeg hadde hatt en god kikkert…)

Jeg har nærmere bestemt hatt meg en herlig solskinnstur på Tastaveden… :)

Ruslet stille avgårde langs stiene som går i kryss og tvers, på og rundt toppen…

CIMG8764

Så herlig å søke skogens ro… - og høre fuglekvitter, og “kongleknaskelyder” fra ekorn… – så faktisk 5 ekorn mens jeg var der oppe, og noen kom ganske nær hvis jeg var stille.

Jeg så til og med flyvende ekorn… – ja helt sant, bare se her :

CIMG8776 

En fugl sier du… – nei for tenk, bare se her du :

CIMG8776

Fant denne steinen, som sikkert var en diamant eller edelsten eller noe såntno… - slike som jeg samlet lommene fulle av i barndommen…

CIMG8789Nærbilde

CIMG8791 Ikke fullt så nær… (og “litt” for stor til å ta med… – og jeg er forresten ikke så steingal lenger heller, så vannari…)

CIMG8809

Hadde med meg hekletøy på turen, og så langt kom jeg… – det var litt kaldt “blåsevær”, så jeg satt ikke rolig så lenge…

CIMG8812

Gleder meg til å ta turen opp hit når det blir enda litt varmere… – og ha med nistepakke og hekle/strikke-tøy… :)

CIMG8813 

Her er jeg ved enden av stien, og herfra kan jeg se huset vårt… – og vips så var jeg hjemme igjen… :)

4 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så fine bilder. Og snakk om blinkskudd med ekornet! Fin plass du bor på.

Snuppesnella sa...

Godt at det ikke bare er meg som har med meg hekle- eller strikketøy, når jeg er på tur i naturen ! ;)

Flotte bilder i vakker natur !

Virtuella aka. Margot Viste sa...

Flotte bilder! Fint oppå der, helt enig!

Vibbedille sa...

ÅÅååååå der på toppen der har eg spelt mye fotball! Bodde jo rett nedfor toppen der hele livet mitt jo! Kjempeflott plass!

Sko nesten ha kom t deg en dag så sko me gått i samen! Ja den turen der med nistepakke og sånt? Hadde vært kos det!

Kos deg og ha ein herlige fredag!

Go`klem Vibbedille ;))

Related Posts with Thumbnails