mandag 13. juni 2016

Briller

Nå er jeg visst kommet i den alderen at armene begynner å bli litt korte når jeg skal lese, og da er det vel kanskje på tide for en ny synsundersøkelse...

De siste årene har lesesynet blitt stadig dårligere, og leselysten har minket i takt med at det er blitt stadig vanskeligere å klare å lese bøker/aviser.
Heldigvis har jeg funnet ut at lydbøker er en grei ting (hørselen min er god) og e-bøker er jo supert (på nettbrettet kan jeg jo velge stor skriftstørrelse, og endre lys). Aviser leser jeg også på nettet, og der kan jeg jo "forstørre" på nettbrettet så mye jeg vil... :-)

Burde jo selvsagt ha kommet meg til optiker for lenge siden, men det koster jo "jysla møje" penger tenkte jeg. Sjekket litt på nettet, og det er blitt stadig flere som selger briller til en ok pris. Valget falt denne gangen på Brilleland, som hadde et veldig godt tilbud på innfatning og glass. Mine briller som denne gangen fikk en styrke på +2,25 (med ensstyrke glass) kom på litt over kr 2000, og da valgte jeg "de beste" glassene (tror det var 4-5 varianter av glass). Heldigvis er det ikke noe i veien med langsynet/gangsynet, bare +0,25 så det trenger jeg ikke vanlige gåbriller til.

Brilleland har mange flotte briller i kjente og mer ukjente merker, og valget mitt falt på et par Marc Jacobs brilleinfatninger. På fredag hentet jeg brillene, og nå er det en fryd å lese igjen. Fant ut at tilbudet skulle gå ut lørdag 11.06, og gikk litt i tenkeboksen på om jeg skulle kjøpe meg solbriller med styrke også... ;-)

Jeg har lenge "siklet" etter et par gode og fine solbriller, og det har vært Ray Ban sine Wayfarer solbriller som har fristet mest. Jeg lot meg friste av tilbudet med brillene med enstyrkeglass, og der fant jeg jammen 2 par Ray Ban innfatninger. Likte begge såpass godt, at da ble det både lesebriller og gåbriller med solbrilleglass (valgte den billigste varianten av brilleglass til disse). De 2 parene kostet tilsammen ca det samme som 1 par Ray Ban Wayfarer. Med litt penger på et gavekort og penger jeg fikk i gave til bursdagen, så passet det bra å "investere" i gode og fine solbriller.


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails