søndag 29. august 2010

Heklenåler og hekling av luer... :)


Jeg liker godt å hekle, og etterhvert har jeg opparbeidet meg en liten samling heklenåler... Samlingen har fått seg en boks av den gjennomsiktige sorten, for de er jo litt fine å se på da... :) Clover sine heklenåler er desidert de beste å hekle med, og snart kommer det en pakke til meg i posten med Clover Soft Touch heklenåler... :)

Var innom Kreaktiv på Kvadrat i går, og der fant jeg disse 3 vakre heklenålene i Surina tre fra India. 

Hekling ja... - hm det minner meg på at jeg har planer om å hekle noen luer til julemessen i Mølleparken. Og skal det bli noen luer, så må jeg kanskje starte snart... Disse luene var veldig populære på messen i fjor, så jeg satser på at de er like populære i år... I tillegg til luene, tror jeg også det kan bli noen av "Maura-sjalene". Garnet jeg bruker er Sulka fra Du Store Alpakka... - et av mine favoritt garn. Garnet er hentet fra eget garnlager... :)

Luen er et Gjestal mønster (oppskrift 001-2007, heklet skyggelue), og er opprinnelig  strikket i Gjestal Topp t' Tå (100 % superwash ull). Jeg har brukt Sulka fra Du Store Alpakka (60 % Merino ull, 20 % Alpakka og 20 % Silke), som er noe tykkere, og luene blir da noe mer baggy enn med det opprinnelige garnet...

Slik ser luen ut...
(har vel heklet sånn bortimot 15 stk av disse, og blir ikke lei...)

Her er luene før skyggen er montert på...

Og siden Bærta er en tanke mer fotogen enn meg, så viser hun luene på... :)
(får ikke helt frem hvordan luene ser ut, men de er "litt sånn baggy capslue"...)




Bærta : Litt sånn og sånn og sånn... - med skyggen rett opp... - wow det va dridkult...

Tante Ulla : Ja der va du "snaisen"... - men du må passa språget ditt... - du e på nettet nå...

Bærta : Shit... - Åhhh seie du det... - NICE... - kan du sei eg e ledige for modelloppdrag...

Tante Ulla : Der sa du det visst sjøl... - tenke du någe for Elle Magasin eller e det Bondebladet du tenke på... ;)


6 kommentarer:

Hanne sa...

For en imponerende - og dekoraitv! - samling av heklekroker! Jeg hekler ikke mye, men bruker kun soft touch-krokene mine etter at jeg fikk dem.
Pludrehanneklem

Hanne sa...

Det skulle selvsagt stå "dekorativ"...

Hege sa...

Den lua så utrolig kul ut :)
Og for noen fargerike heklenåler ;)

sipusa sa...

Flotte heklenåler fortjener helt klart fin oppbevaring:-D
og lua, skjønte ikke helt den jeg, har du et bilde av den med et hode inni?

gyldenkron sa...

Hehe. Stilige luer

Anonym sa...

Halloen! Tanto i Vågen er heilt overgitt på alt da fina du kjeme over og kjøpe. Tøffe heklekroka. Men eg lure på ein ting: Er Bærta og Bærtil trulova eller gipte? Kosele og lesa om dei.... K9b

Related Posts with Thumbnails