fredag 27. august 2010

I kurven... :)

Rett før jeg dro på Strikketreffet kjøpte jeg denne kurven, og et par strikkeprosjekter ble lagt oppi + litt garn og slikt en trenger til et treff... :)

Kurven er fra Stelton og heter Shopnic, og passet ypperlig til strikkekurv... 

Kurven ble riktig så vellfyllt etterhvert, som dere husker fra forrige innlegg...

Her er innholdet :

Denne hadde jeg jo begynnt på, og fortsatte litt på treffet... - til jeg gikk lei... :)

Begynnte så på sokker til det minste tantebarnet på 1 år... - kom til hælen, og begynnte på neste sokk... - og gikk lei...

Fortsatte så med neste prosjekt, et "Maura-sjal"... :) Til meg selv kanskje... - dette kan bli en dille, for dette var kjekkt å strikke... Bare en liten heklekant rundt, så er det ferdig... :)

"Maura-sjalet" er strikket etter dette mønsteret fra Garnstudio.

Behovet for å kjøpe mere garn var vel ikke stort, jeg har jo et "brukbart" lager av både det ene og det andre av garnsorter... - men jeg lar meg lett friste... ;)

Mine innkjøp :
(nøste for nøste...) 

Noda-garnet i 100 % Lammeull = 19 nøster 

Hva de skal brukes til :

 Kjøpte disse Rasmilla-mønstrene på treffet... 
Nr. 1 - Fiona til voksen, Nr. 2 Elvira til barn og Nr. 3 Elvira til voksen 
(Har strikket Fiona til barn tidligere, og ble veldig fornøyd...)

 Harbour Lights Shawl
(dette mønsteret ble også med hjem, men klarer jeg å få det til ?)

 Er det dette luksusgarnet som skal brukes til sjalet ?
100 % Cashmir - 4 deilig myke 25 grams nøster... :)

Eller dette ?
100 % Baby Alpacka 

Eller dette ?  Men har bare en hespel... :(
100 % Baby Alpacka

Eller hva med Wollmeise ?
(disse byttet jeg til meg på treffet... Farge : Lavendel WD og Natur)

Disse "meisene" kom i posten på mandag... :) Farge : Fuchsia WD

Men nå må det være nok garnshopping for en stund...

... tror jeg ... 

7 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Hehe, velkjent "problem". det hender det vokser med ufoèr...
Maura sjalet strikka du jo kjapt ;) Det kommer du til å bli glad i , har lyst å strikke et til i en annen farge :D

Ha ei superfin helg :D

Vibbedille sa...

Nei nei nei, du trenger iKKJE stoppe å kjøpe garn, det er jo HOBBYEN din jo!! ;))

Herlig med masse å velge i!!

De rosa meisen var rååålekre!!!

Kos deg og ha ei herlige helg!

Håper du får til å komme på kafe på tirsdag!!

Pling meg og me kan møtes!

Klem Fra Vibbedille ;)

wigdis sa...

Hei, hei og takk for sist. Det var veldig koselig å hilse på deg. Du fikk visst tak i masse fint garn på treffet også. Jeg kjøpte også noen godbiter.
Jeg må si han Bærtilen din er herlig. Håper å se mer til han.
Ha en flott helg.

Fru Keilegavlen sa...

Ååååå, så mykje flott!! Det sjalet var nydeleg, trur eg må skaffe meg den oppskrifta og. Kos deg med alt det nye. :)

mimouna sa...

Og der fikk du meg til å sikle i tastaturet. *fnis*

Sååå masse fint garn da, og herlige mønstre. Livsfarlig for en som er på garnslankekur. Her har du mye å kose deg med!

Kelsina sa...

Her var det mye nydelig garn!
Kjenner til det der med å starte på noe og så legge det vekk.

minon sa...

Skal si du har masse flott garn. Ser ut til at du har planer for det også, så da er det jo fint å ha lager å hente fra :) Blir spennende å se hva du tryller frem av dette.

Så på bildene dine fra treffet. Kan tenke meg dette var veldig kjekt!

Ha en fin helg :)

Related Posts with Thumbnails