søndag 19. februar 2012

Snø… – nei ikkje nå igjen… :(

 

bamse kikker frem

Sko bare gløtta ud mjydlå gardinene sånn seint i kveldingå på lørdagen eg, å se på været liksom… – å neiiiiiiiiii ka søren, é der komt snø igjen ???

Ja ikkje jysla møje… – men det e snø, og itte finværet på fredagen, så trodde eg kanskje på vår nå…

Ja det va jo “blåsbortnått/dag” med regn og ruskevær itte finværet på fredag, men alligavel…

Sånn her va det i Stavanger på fredag (eg va på bytur itte et tannlegebesøk, og tanken va litt trøstesjåpping… Men i og med at eg i gronnen ikkje trengte trøst (pga null hull)… – så kom eg heim bare med desse fine bildene i sekken…)

CIMG8518

(Hvis du sko lura på den campingvognå te høyre i bildet… – om det é ein campingplass der eller någe ? Neidå… – de bare fiksa litt rondt Kongsgård skole, som è nabobygget te Domkjerkå og trenge vel ein plass te å lunsja eller någe…)

CIMG8520

Til og med han Alexander L. Kielland fekk varma seg i solå…

CIMG8526

Og gutten, og andemor med sine små…

CIMG8535

Okei då… – men snart må våren komma… :)

Koffor eg skrive på dialekt ?

É lettare å få ud frustrasjonen på sin egen dialekt vel… ;)

Det hjalp faktisk på humøret å se på bildene her… – og vi her  i Stavanger har det jo bedre enn mangen andre når det gjelder snø… :)

Jeg får tenke på vinteren for 2 år siden, da vi vel hadde over 70 dager sammenhengende med snø… – mot normalt… - eh 2-3 dager eller noe sånt… ;)

ØNSKER DERE ALLE EN FIN SØNDAG… – BÅDE MED OG UTEN SNØ !

4 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Men borsett ifrå dèt, så er det jo koseleg med snø òg ;o)
Litt sør på jæren har me snø og sol om kvarandre, og eg tenkjer at snøen ikkje vert liggjande så mykje lenger enn 2-3 dager no...

Siddis back home sa...

Våre to små synes det var herlig med snø, nå har vi vært en tur rundt Mosvannet og kommet oss vel i hus med varm kakao og boller! Ha en fin søndag!

Charlotte sa...

I nord har det vært lite eller ingen snø... Hadde håpet det skulle vare, men nå er den her. Husbonden foreslo vi skulle skaffe oss en diger pressening å ha over gårdsplassen her.

Torunn sa...

Vi har også hatt snø idag, men også sol! Kjempefint ute :) selv om jeg også håper på vår snart..

Related Posts with Thumbnails