søndag 29. april 2012

Ny dille… ;)

 

Heklet teppe i Drops Delight

Jeg har lenge drømt om å hekle dette teppet fra Drops Design, men har slått det fra meg… – delvis på grunn av monteringsvegring, men også fordi jeg ennå har et sengeteppe fra 80-tallet sterkt i minnet…

På sengeteppe heklet jeg 2 ruter, og dett var dett… – nå er jeg kommet godt forbi det antallet… c’,)

Det var sent fredags kveld at jeg bare måtte begynne på dette teppet, og jeg visste godt at jeg ikke hadde Delight garn i mitt garnlager… – men det måtte vel være noe annet i det velfyllte lageret som kunne brukes…

CIMG8658

Jeg fant, jeg fant… – Regia Hand-dye Effect har jo lignende fargeskift… :)

Ja, ja ikke helt det samme da, men godt nok… – og jeg har 3 av de rosa/oransje, 2 av de lilla, 1 av de blå/grønne, 1 av de lysegrønne og 1 av det i bruntoner. Tror det er nok til et passe stort teppe… *nikker*

Men jeg må jo kjøpe sort Fabel til sammenheklingen… – og så har jeg hørt at Drops skal ha 30 % salg på ull-garn nå snart, så da må jeg nok handle det da…

Bare se her :

20120424-supersale_poster_no-2

Skal ikke se bort i fra at det hopper noen andre fristende garn-nøster oppi handleposen samtidig… – kjenner meg selv såpass… ;)

Men teppet ja, jeg har jo begynt… – 11 lapper til nå :

CIMG8662

Litt sånn på rekke og rad her :

CIMG8672

Enda litt nærmere :

CIMG8670

Lappene “mine” måler 10 x 10 cm… – skulle vært 12 x 12 cm etter mønsteret, men det betyr jo bare at jeg må hekle noe flere enn de 77 mønsteret tilsier.

Akkurat nå digger jeg å hekle disse rutene, så ca. 100ogørtenellerno lapper skal bli… :)

Jeg aner en mulighet for at det kan bli et ferdig teppe denne gangen… – jeg er jo allerede forbi både Bærtil- og Pusestørrelse på teppet… ;)

Men det blir hekling på teppe innimellom strikkingen, så jeg har ikke noe bråhast med å få det ferdig altså… :)

 

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM BLOGGEN MIN

EN FLOTT HELG !

4 kommentarer:

Vibbedille sa...

Åååååå det blir kjempefint! Ikkje gi opp! Garnet så forresten spennende ut ;) Har`kje sett det før!?? Hmmm

Har ikkje så mange lapper til mitt, men planen er at det SKAL bli ferdig, ikkje var eg leie det heller, men eg strikket Darrin hehe

Spørs om ikkje den kurven MÅ frem igjen snart!?? hehe

KOS deg og ha en herlige søndag ;))

Go`klem fra Vibbedille ;))

Silje sa...

Utrolig fint!! Heier på deg, altså! Har leeeeenge hatt lyst til å hekle teppe, jeg også, men ikke blitt noe av av samme grunn som du beskriver. Vegrer meg, for jeg er redd for å bli dritlei før jeg er ferdig.

Torunn sa...

Du er god om du får det ferdig, hihi :) Jeg gir opp før jeg er begynt...

Men nå er du godt igang, blir spennende å se det ferdige resultatet! Og det ser veldig fint ut!!

Anonym sa...

hei! Tanto i Vågen skal hjelpa deg, eller visa deg å hekla det sammen. Da e kjempeenkelt og blir veldigt fint. Da blir nok eit nydeligt teppe.Eg har laga eit til saniteten. Lykke til! Tanteklem

Related Posts with Thumbnails