lørdag 2. august 2014

JIPPI… – jeg fant strikkelysten min igjen… :)

 

73607-forside

Hvert år i månedsskiftet oktober/november er det Sanitetsbasar i hjembygda mi… – og for 5 år på rad (tror jeg…) så skal jeg strikke flere sett med dukkeklær… :)

Pleier å kose meg veldig med denne strikkingen, men så har strikkelysten vært borte en god stund. Jeg har lett og lett, og forsøkt å finne den igjen… – åssa viser deg seg at jeg hadde glemt den nede på Hidra i påsken… ;)

Nå i ferien har jeg begynt på opp til flere dukkestrikk plagg…

En topp/babydoll i ceriserosa Gjestal Baby Ull :

IMG_0334

En lysrosa jakke i Dale Baby Ull :

IMG_0324

En burgunderrød/hvit sparkedress i Dale Baby Ull :

IMG_0333

En oransje/aprikos jakke i Dale Baby Ull :

IMG_0321

Og et lyslilla dukketeppe i Gjestal Baby Ull :

IMG_0312

Så litt strikking har det blitt… - men været har jo vært så flott i sommerferien, at av og til har strikking med ullgarn vært lite fristende… :)

Min Tante I (hun som var på besøk på Hidra i ferien) er kjempeflink med symaskinen, og syr mye dukkeklær og annet… – tror jeg må ta en tur dit og kjøpe noen dukkeklær-sett av henne senere i høst :) Ja jeg “jukser” av og til litt, og lar også andre gjøre litt av jobben… Leverer som regel 8-10 sett til basaren, og min mor har vært en god hjelper til flere sett med dukkeklær… – og av og til har det vært noen sett fra Tante I også (søm)

Til basaren har jeg også kjøpt en dukkevogn jeg har tenkt å gi, men Baby Born dukken skal jeg kjøpe senere i høst (Saniteten betaler for dukken, men dukkeklær og vogn er en gave fra meg)

2808050-2-l

Kjøpte dukkevognen på bildet over her da en leketøysbutikk i Stavanger hadde et godt tilbud… :)

Dette er kjekk gave å kunne gi, og så håper jeg at det også er en kjekk gave å få for den som vinner den!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails