onsdag 31. oktober 2018

Strikkedilla

Ja jeg har hatt strikkedilla på dukkeklær en stund nå, og den fikk jeg da jeg fant ut at jeg kunne strikke dukkeklær etter Lene Holme Samsøe sine mønster. Jeg falt for hennes mønster så snart jeg så dem, og enda mer da jeg begynte å strikke dem. Det er spesielt Bella, Bløde Blade, Hjerter og Dahlia jeg har strikket. Det begynte med at jeg strikket flere Bella topper til barn, og synes at de var kjekke å strikke (supert å strikke ovenfra og ned) Da jeg fant frem Dale Baby Ull/Gjestal Baby Ull og pinne nr. 3, fant jeg ut at minste størrelse til baby passet til Baby Born dukken (justere litt etter hull-mønsteret + strikke stramt/fast = dukkestørrelse)

Dukkeklær har jeg strikket til flere basarer de siste årene + litt gaver. Nå har jeg blitt spurt om jeg vil være med på messe i midten av november, og ta med litt dukkeklær der. Har også planer om å sy litt dukkeklær, men der er jeg litt mer uerfaren... - og er litt usikker på om noe av dette blir med på messa... :) Kommer nok blogginnlegg om syingen om litt, uansett resultat... ;) Er godvenn med min Bernina symaskin, men overlock- maskinen og jersey-stoffene er jeg mer usikker på... Men jeg tror øvelse gjør mester, det er bare det at jeg har ikke øvd noe særlig... ;)

I morgen skal jeg på en liten road-trip... - uten Vibbedille denne gangen. Neste gang er hun med, og det gleder jeg meg veldig til ❤

3 kommentarer:

Vibbedille sa...

WOW! Det var da litt av en garderobe! Du er jammen driftig :) Så søtt med de små hengerene :) Prikken over I`en liksom :)

Kos deg på tur i morgen :)

Go`klem Vibbedille :)

Line Kristine sa...

Wow! For en produksjon! Her var det masse nydelige dukkeklær, ja :)

Hege sa...

Har du oppskrift på kjole med Bella. Dahlia til babyborn?

Related Posts with Thumbnails