onsdag 30. oktober 2019

Dukkeklær :)


En av mine favorittdesignere innen strikk er Lene Holme Samsøe. Jeg har strikket ganske mange kjoler, tunikaer og topper etter hennes strikkemønstre. Da jeg fant ut at jeg kunne gjøre den minste babystørrelsen om til dukkestørrelse så ble det enda flere varianter av Bella, Hjerter, Bløde Blade og Dahlia.

For å gjøre de mindre har jeg strikket på litt tynnere pinner enn i mønsteret (jeg strikker i tillegg ganske stramt/fast, noe som også gjør plagget mindre), jeg strikker i Baby Ull (Dale, Gjestal, Sandnes) og plaggene er strikket fra toppen og ned og er da enklere å gjøre mindre til dukkestørrelse (strikker mønsterdelen etter oppskriften, og tilpasser resten etter dukken)


Jeg bruker mønstre fra disse Lene Holme Samsøe heftene og boken :)






ØNSKER DERE ALLE EN FIN DAG !


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails