onsdag 18. mars 2009

Fridag... :)

Strikket ferdig det ene ermet på Pt-tunikaen i dag, og har begynt på det andre... Det går ikke kjempefort fremover med tunikaen, men jeg satser på å ha den ferdig rundt påsketider... :)




Fant oppskriften til denne ponchoen i Allers nr. 11, og fant ut at den måtte bli en alle tiders gave til .... , og dermed måtte jeg ut å handle garn... :)

Jada, jada jeg har jo mye garn... , men ikkeno som passet til denne ponchoen - synes jeg da...

Uansett greit å ha et solid garnlager, for nå har en venninne (nybegynner i strikkefaget), virkelig fått sansen for strikking - og jeg har stillt mitt garnlager til disposisjon... :)

Garn til ponchoen fant jeg hos Garnkilden - 100 % lin fra Drops Design. Oppskriften er fra Sandnes Garn, og garnet jeg egentlig skulle brukt heter Mandarin Classic.

Synes det fristet mere å prøve lingarnet, og det skal bli spennende å se resultatet...

Tunikaen til meg selv (fra Du Store Alpakka) haster det ikke så mye med, så den er lagt litt på vent...

Det er alltid noe nytt og spennende garn som frister, og jeg er redd for at jeg i løpet av sommeren får et noe større garnlager (kommer ganske sikkert til å være på garnjakt på turene i sommer...)

...fordi legen min sa jo at jeg trengte mer fiber...


2 kommentarer:

Unknown sa...

Denne kommer til og bli flott, jeg har aldri hørt om garnet du kjøpte jeg.
Men det så utrolig lekkert ut der det lå :-)
Ønsker deg en flott kvald

Anonym sa...

jiipi:-)!har du begynt på den andre armen nå.....e jo ikkje lenge te påske;)må nok snart innom deg og sjekka garnlageret..:)

Related Posts with Thumbnails