mandag 30. mars 2009

Snart påskeferie... :)



Påskeliljene i hagen minner meg på at det snart er påske og påskeferie...

(... og så snart jeg skal ta noen bilder ute, så blir pusen linselus. Rett å slett en linsepus det her...)

Han svinser rundt bena mine, og tar gjerne en "se jeg kan rulle rundt" oppvisning for å fange min oppmerksomhet. Han "brumler" som en liten traktor når han får den oppmerksomheten han ønsker... :)



Siden det nå er vår i luften, så er det vel selvsagt at Tante Ulla måtte ha seg noen vårlige sko... - og da en butikk i byen fristet med salg på disse skoene, var hun ikke vanskelig å be...

Føles nesten som tøfler disse skoene... - og med 75 % avslag... - ikke noe vanskelig valg for en med et "lite" snev av skodilla å handle da... :)



...jeg kan jeg vel også innrømme at jeg har et "lite" snev av garndilla...

Nå har jeg altså planer om å spinne mitt eget garn, og håndtein er bestilt. Som nevnt i et tidligere innlegg, skal jeg i løpet av sommeren gå på et spinnekurs hos Spinnvilt på Lillehammer og forhåpentligvis der kjøpe med meg rokk hjem (den gamle rokken jeg kjøpte har en del mangler, og står nå til stas i stua). Tenkte at jeg skulle trene litt med håndtein først, og lære meg litt av det grunnleggende innen spinning. Gleder meg til å lære mer på kurset !



Gleder meg også til påskeferien, og satser på at det blir mye tid til strikking da...

Kanskje sammen med gode strikkevenninner... :)

6 kommentarer:

sipusa sa...

Wow! Tenk å gå med småsko nå, og få påskeliljer til påske, det må bare være ved kysten;-D

her på innlandet er det snø, senest i går snødde det, og var ufyselig kaldt. Men jeg går rundt i MBT-sko da, og de er kjempemorsomme å gå i så jeg er egentlig litt fornøyd også;-)

Angående sko, så kjøpte jeg faktisk slike sko på salg i fjor høst, så når det blir varmt nok her i kulden så skal jeg påføre føttene mine samme fotplagg som deg:-) jeg er enig, de er nydelige!

Cloudberry sa...

Ja her er det enda måneder før vi kommer til å se antydning til påskeliljer... Er nok hestehoven som dukker opp først her :)

Hanne sa...

Kjempefine sko! Det skal bli SÅ godt å gå i småsko igjen.

Pinnepenn sa...

Så søte sko. Håper du får en fin påske. :)

Anonym sa...

så fine bilder tante ulla....koseligt me ein puse rondt beinå:)kjempefine sko...ja nå glede me oss te påske her i heimen og....kanske me sees...eg strikke jo bittelitt eg og nå;)

Guro sa...

Flotte sko, også så gode å gå i. El Naturista er gode sko.

Kos deg med påska og ha en god vår. Det ser ut til at du har nok småprosjekter å pusle med.

Gleder meg til å se oppdatering etter spinnekurset. Har ennå ikke "landa" helt etter mitt.

Related Posts with Thumbnails