tirsdag 3. januar 2012

Marius-vest i Wollmeise... :)


Wollmeise i fargene : Taube, Natur og Hortensia

På nyttårs-aften kom jeg på at jeg hadde lyst til å strikke noe til Gubben... - han fikk noen mønsterhefter å kikke i, og han valgte en Marius-vest i Wollmeise-garn... :)

Han har selvfølgelig fulgt med på strikkinga mi før jul (Marius x 3), og øynet en mulighet for at et plagg tiltenkt han har en mulighet for å bli ferdig innen rimelighetens grenser (det er visst ikke alltid det skjer = såkalte UFO'er... - og dette har ifølge han skjedd ham et par ganger... Hmm ???)

Han er blitt ganske så kvalitetsbevisst... - sist jeg strikket til ham, så fikk han denne lua her :

...da valgte han seg Bugga såklart... - mykt og deilig med litt Cashmere i...

Nå er det altså denne Marius-vesten som er på pinnene :

Mønster : Tema 15 - Voksne/Klassikere fra Sandnes garn 
(bildet er lånt fra Sandnes Garn)


Han valgte seg mønster og garn på lørdag...

Jeg fant frem pinner og snurra garn på søndag...

Og jeg begynte såvidt å strikke litt på mandag...


Håper jeg finner igjen "turbo-giret" på tirsdag... 

Håper ikke jeg kastet det ut med julegavepapiret på julaften... - ja for det ble sist sett natt til julaften i fullt driv på en Marius-genser i størrelse 4 år... ;)

Forresten så var jeg borti det etter jul også... - det var en natt i romjula da jeg ikke fikk sove, og stod opp og satte meg til å hekle... :)

Da ble en skyggelue til på 2 timer og 45 minutter... - fra kl 03.00 til 05.45


 Jeg fant... - ehh Bærtil fant det blant "meiser" og "biller"... he he..

 
...så da øynes det kanskje en mulighet for at det blir vest på Gubben om sånn ca. en uke da... ;) 

De pip-pip vottene har jeg heller ikke glemt altså... - litt fremgang og spore, men det får vente til et annen dag og et annet innlegg... :)


7 kommentarer:

Vibbedille sa...

Der var jo Bærtil jo!!! Lenge siden nå gitt!

Marius vest i WM Mmmmmm det må jo bli heaven det!!!

Nydelige blåfarger var det også, du får sette opp farten for den vil eg SE!!! Har lenge hatt lyst på noe Marius selv.....sukk

Men du? KOS deg og ha en herlig dag!

Go`Klem fra Vibbedille ;))

Hege sa...

Ååå Bærtil. Han husker jeg godt. Han er jo bare så søt! :)

Her blir det masse fint strikk fremover ser jeg ;)

Petronella sa...

Det blir en utrolig stilig vest. Kule farger =)

duBedåre sa...

Ser helt nydelig ut, fantastiske farger han valgte! Lykke til med turbogiret!

Hage harris sa...

den var fin, fin blå farge. Hint Hint

Bror sa...

Hei og hå. Jeg har nettopp strikka meg en sånn Mariusvest selv. Og ble veldig fornøyd med resultatet. ;)

Strikke-Ise sa...

Kan jeg spørre hvoe du kjoper WM garnet? jeg var inne på en side på nettet, men der sto det på alt garnet jeg kikket på at det var "out of stock".. Litt kjedelig for jeg hadde lyst å kjøpe for å strikke noen hansker jeg fant på ravelry..

Related Posts with Thumbnails