lørdag 4. februar 2012

Det snør, det snør tiddelibom…

CIMG8438

Det snør, det snør,
tiddeli bom
det er det det gjør,
tiddeli bom
Nå snør det mye mer enn før,
tiddeli bom og huttemeg tu.


Så kaldt det er,
tiddeli bom
Jeg kjenner det her,
tiddeli bom.
Jeg kjenner det på mine tær,
tiddeli bom og huttemeg tu.

Bærtil : Fytti katta så det snødde nått te i går… – men så kjekkt… :)

Tante Ulla : Kjekkt ? Eg vett ikkje eg… – fint vær ude te å vera inne i… ;)

CIMG8445

Bærtil : Ja det va nå jysla kjekkt å rusja å sånn… – sjøl om det va i øvekant møje snø for meg…

Tante Ulla : Ja eg lurte somme tider på kor du va… – såg bare “toppen” av deg av og te… ;)

CIMG8434

Bærtil : Pus likte ikkje heller snøen, men eg klarte å lokka han fram med litt mad… – han lige jysla godt de knortane han får… ;)

Tante Ulla : Nei Pus lige ikkje snø, men han e alltid klar for litt mad… - og han eg svage for dei “knortane” ja…

CIMG8458

Tante Ulla : Ka du holdt på med her Bærtil ?

Bærtil : Eg målte snødybden… – sånn ca 20 cm vil eg tro…

Tante Ulla : Ja du e jo 16 cm på strømpelesten, så det ser ud te å stemma… 

Bærtil : Det blei litt kaldt ittekvert, så det va godt å komma seg inn… :)

Tante Ulla : Ja både du og onepiecen blei jo ganske våde… – godt at Gubben fyrte i peisen, herligt å få varmen i seg igjen…

Bærtil : Ja deijligt… :)

*

Det er nå koselig med dette været vi har også… – herlig innevær ihvertfall… :)

Og Bærtil fikk rett… – denne Tutta har begynt på et nytt prosjekt, men ikke Wollmeise denne gangen…

Jeg fant noen nøster i garnlageret mitt av Baby Silk (fra Du Store Alpakka) og begynte igår på denne :

CIMG8468

Den skal være ferdig om 2 uker… – så det andre jeg strikker for tiden må vente litt…

Hva jeg strikker… – vent og se… ;)

Fortsettelse følger…

2 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Det er koseleg vèr ute til å sitja inne og strikka i ;o)
Gladfargar har du funne, ja :o)

Fru Helianthus annuus sa...

Hehe, jeg trodde først du hadde laga en liten snømann og pakka inn, men så så jeg på innlegga lenger nede og fant ut at det var en ekte sau :D

Related Posts with Thumbnails