onsdag 15. februar 2012

Garntur… :)

 

Her om dagen var mor og jeg land og strand rundt… bil … og uten at det egentlig var planen, så havnet vi innom den ene “garnbutikken” etter den andre… ;)

Mor og jeg er nokså like når det kommer til garn… – vi lar oss friste... ;)

Kjøreturen startet i Stavanger… bil… og før vi visste ordet av det så var vi “plutseligt” hos Sandnes Garn

CIMG8481

CIMG8486

CIMG8489

CIMG8491 

Hva som ble shoppet ?

Null og niks til meg… – litt mer til mor… :)

Vi “hev” oss i bilen… bil … og siden dagen ennå var “ung”, og vi ikke var langt var Bryne… – så suste vi avgårde til garnbutikk der også såklart… ;)

Garnbutikken på Bryne heter Idestova, og er en flott butikk med masse herlig garn…

Bildene under er fra en tur jeg hadde ifjor… – glemte hele fotograferinga denne gangen da jeg oppdaget en ny garnsort de hadde fått inn... ;)

CIMG7903 CIMG7896 CIMG7898 CIMG7895

Her har de masse herlig garn fra mange norske produsenter og også mange utenlandske… – her er det virkelig vanskelig å velge… *sukk*

Og vet dere hva… – de har New Zealand Lammeuld fra Filcolana i 30 forskjellige farger… (de har ikke nettbutikk, men sender gjerne hvis du vil kjøpe… - tror prisen var ca kr 75,- pr 100 grams hespel. Du finner kontaktopplysninger her…)

CIMG4507_medium2

Som dere kanskje husker har jeg en del av dette garnet i mitt garnlager, men kanskje Idestova har noen farger jeg ikke har… – må nok sjekke garnlageret mitt før neste Bryne-tur ja… ;)

Shoppet jeg noe da… – joda disse :

m&k alpacka silk farge 700 m&k alpacka silk farge 700

Hele 2 stykker… – syens jeg har vært skikkelig flink i dag, ikke mye sjåpping på denne Tutta… ;)

Men neste gang… ???

Kanskje ikke så lenge til jeg tar kjøreturen ut dit igjen… bil

4 kommentarer:

Charlotte sa...

For noen fantastiske garnbutikker da... Jeg ble nesten litt misunnelig på deg som har vært der.. hehe... Jeg savner en real garntur. Er lenge siden sist.. Det er ikke det at jeg ikke har shoppet da. Nettbutikker er skumle altså... :)

duBedåre sa...

Oh, der var det mye herlig garn! Ingenting er som garnsafari! Jeg tar en tur til Danmark neste uke, tipper det blir med noen meter med ull hjem... (o:

Kos med papir og saks sa...

ååå, for noen flotte butikker, og jeg hadde nok ikke klart å være så flink som du var.

ha en fin uke

byLivA sa...

For en flott tur dere har hatt! 2 av mine favorittbutikker :-) Kan anbefale Krims og Krans på Vigrestad til neste utflukt ;-)

Related Posts with Thumbnails