torsdag 17. juli 2014

Ferie på Hidra… :)

 IMG_0117

Det aller viktigste til ferieturen ble pakket først… – nemlig strikkekurven med alskens herligheter som skal bli til klær til dukken. Ja det blir strikk av dukkeklær i denne ferien, for før jeg vet ordet av det så skal 8 – 10 sett dukkeklær leveres inn til Sanitetsbasar (ikke før i okt/nov da, men det er jo litt som skal strikkes da… Noe er allerede ferdig strikket, men jeg har en del igjen…)

IMG_0180 

I dag begynte jeg på denne søte toppen, og jeg strikker den i ceriserosa Baby Ull fra Gjestal Garn. Garnet passer fint til Målfrid Gausel sine strikkeoppskrifter til Baby Born dukken. Jeg har alle dukkeklær-bøkene Målfrid Gausel har gitt ut (5 stk), og har brukt dem flittig… :)

I morgen har vi planer om å ta oss en tur til Flekkefjord på litt shopping, og jeg ser ikke bort fra at turen kanskje går innom en garnbutikk der… – trenger flere sukkertøyfarger til dukkeklær… ;)

2 kommentarer:

Line Kristine sa...

Å, det var en herlig kurv å ta med seg! :) Og det er alltid greit å begynne i god tid. Blir liksom ikke samme kosen med sånn skynde-seg-strikking.
God helg!

mimouna sa...

Gøy å strikke dukkeklær, og garn & pinner er noe av det første som blir pakket her i huset også. :)

God sommer!

Related Posts with Thumbnails